case.

Dienstverlening zonder onderbreking dankzij tijdelijk werkgeversportaal voor pensioenuitvoerder

AZL is een toonaangevend Nederlands bedrijf dat gespecialiseerd is in pensioenadministratie, advies en vermogensbeheer. Met een sterke focus op maatwerkoplossingen bedient AZL pensioenfondsen, verzekeraars en andere institutionele klanten. Een van hun belangrijke klanten is BPFV (Bedrijfstak PensioenFonds Vlakglas), dat vertrouwt op AZL als pensioenuitvoerder voor hun administratieve behoeften.

Diensten

Software development, Hosting

Markt

Pensioenen & verzekeringen

In gebruik sinds

2019

Technologieën

Whyellow Basecamp, .NET Core 2.1, React, Clever Cloud, MongoDB

De uitdaging

Echter, de pensioenadministratie van BPFV stond voor een uitdaging. Een geplande migratie naar een ander administratief pakket zou resulteren in een periode van zes maanden waarin werkgevers geen wijzigingen konden doorgeven. Dit vormde een potentieel probleem voor de continuïteit van de dienstverlening. AZL benaderde Whyellow met het verzoek om een tijdelijke oplossing te creëren die gedurende deze overgangsperiode operationeel kon blijven. Whyellow nam de uitdaging aan om deze overgangsperiode soepel te laten verlopen.

Eisen en wensen voor oplossing: een robuuste BMW binnen een beperkt budget

De oplossing moest aangesloten werkgevers de mogelijkheid bieden om mutaties in de gegevens van hun werknemers door te geven. Denk hierbij bijvoorbeeld aan salarismutaties, in- en uitdiensttredingen en/of aanpassingen in parttimepercentages. Uiteraard was het niet de bedoeling bij aanvang alle gegevens van de ruim 450 werkgevers handmatig over te nemen uit het oude systeem. Ook hiervoor was een slimme importfunctie noodzakelijk.
Aangezien de oplossing slechts tijdelijk was, was het beschikbare budget beperkt. Dat betekent echter niet dat het geen makkelijk te gebruiken oplossing moest worden. Uiteraard waren de eisen met betrekking tot veiligheid van en toegang tot data even streng als bij het oude pakket. Kortom de wens van AZL was een “robuuste BMW” voor de prijs van een “tweedehands Fiat Panda”.

De oplossing

Binnen zo’n 4 weken doorlooptijd is de oplossing ‘turn key’ opgeleverd. Het tijdelijke portaal is een simpele, maar doeltreffende oplossing. Eenvoudig in gebruik en toch voldoende digitaal om de backoffice van AZL te ontlasten. Het platform is bij een gerenommeerde Europese cloud-provider ondergebracht en beheerd. Daarmee hoeven AZL en haar klanten zich ook geen zorgen over infrastructuur of dataveiligheid te maken.
Wij houden van uitdagingen en ook met een klein budget willen we het maximale eruit halen. Door het gebruik van onze standaard boilerplate-architectuur, Whyellow Basecamp, konden we in een zeer kort tijdsbestek toch een robuuste basis neerzetten. De gewenste extra functionaliteit is vervolgens strikt beperkt tot de basis. Er is een ‘power’-testtraject, samen met AZL, ingericht waardoor binnen 1 week groen licht kon worden gegeven op de opgeleverde functionaliteit. Dat noemen wij nog eens “sprinten”!

Gerelateerde cases

VeeOnline: Van een legacy applicatie naar real-time platform2024-03-18T16:17:34+02:00
VeeOnline
Whyellow automatiseert de puzzel van kindplanning voor Partou2024-03-13T16:38:20+02:00

Unieke uitdaging zoekt betrouwbare IT-partner?
Zet de eerste stap en neem contact met ons op.

Neem contact op